Fröken rosa recenserar: Natuvive Pomegranate Moist Body Scrub

Om ni trodde att jag gillade Natuvives body butter skulle ni bara veta hur mycket jag gillar den här skrubben. Inte nog med att den doftar helt ljuvligt, lika ljuvligt som en smaskig dessert, den utför smärre underverk med huden också.

Jag gillar visserligen skrubbar som river lite i skinnet, men Natuvive lyckas med konststycket att skrubba ordentligt utan att irritera, tack vare blandningen av salt- och sockerkristaller. (Sockerkristaller anses i allmänhet vara snällare mot huden då de löses upp av vatten, jämfört med saltkristaller som inte gör det.) Efteråt blir jag så len att handduken knappt får något fäste, den bara glider runt. Helst skulle jag vilja skrubba varje dag eftersom jag blir lite beroende av den goda doften och den mjuka känslan, men jag får begränsa mig till ett par gånger i veckan.

Det enda jag inte riktigt gillar är att innehållet är i en burk istället för en tub. Tuber är mer hygieniskt, och så slipper man få vatten i burken – vilket är lätt hänt.

Pris: 109 kr, ska finnas i butik från 1:a april.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. makeuponista says:

    Låter underbart!

  2. Det låter ju riktigt lovande, förutom förpackningen =)

  3. Namnam, den här vill jag ha!

  4. Jag hade väldigt svårt för Pomegranate-doften i deras första produkter, duschkrämen och lotionen, men jag får nog ge den en chans till och prova skrubben som bara står och glor på mig i vardagsrummet 😉

    • I schampot tycker jag att den luktar lite artificiellt, men i scrubben är den klockren. I alla fall i min näsa. 😉

  5. Åh jag va nyfiken på schampot o va in på Apoteket men icke.. Dock hade de gjort plats på hyllan..

