Fröken rosa recenserar: Cliniderm Hydra Intense Day Cream

För ett par veckor sedan fick jag hem Hydra Intense Day Cream från Cliniderm, som jag sedan har använt varje dag för att kunna bilda mig en ordentlig uppfattning. Jag är inte överväldigad, men jag tycker att det är en bra, basic dagkräm för min lite kinkiga blandhy.

Formulan är geléliknande, den går snabbt in i huden och efterlämnar ansiktet lent och återfuktat. På morgonen vill jag helst inte stå och vänta på att min hudkräm ska torka, och i det avseendet är Hydra Intense perfekt. Den ska, enligt pressmaterialet, ha nermattande egenskaper, men det har jag inte märkt av. Jag blir fortfarande lite blank i t-zonen fram på eftermiddagen, men det blir jag oavsett vilken kräm jag använder.

Vad är det då som gör att det inte känns klockrent? Jo, Hydra Intense är lite för basic för min smak. Jag gillar aktiva krämer som verkligen jobbar med min hy och där jag kan se skillnad, som mina favoriter från Philosophy, och där faller Hydra Intense. Jag skulle ändå rekommendera den här krämen till er med normal/blandhy som inte vill ha en aktiv dagkräm, då den är prisvärd och skön på huden.

Pris: 219 kr.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Lite väl dyr för att vara en ”basic” fuktkräm kanske. Annars lät den ju ändå trevlig.

  2. Hrm, basic säger du… Jag är ändå nyfiken =)

