Fröken rosa recenserar: Lucy Minerals Foundation

Nu har jag testat Lucy Minerals mineralfoundation i tre dagar – med en hel del kvar i provpåsen – och det tycker jag räcker för att ha bildat en uppfattning. Och min uppfattning är att det här är en riktigt bra foundation! Jag har provat Original Formula, som passar alla hudtyper (fast de allra oljigaste ska nog prova Oil Control Foundation istället), vilken kan jämföras med i.d. Bare Minerals i konsistensen: krämig och täckande fast utan Bare Minerals metalliska finish. Här är finishen liksom sidenmatt, med naturlig lyster om ni fattar vad jag menar. Jag har inte provat något finishing powder utan endast toppat med lite av mitt vanliga löspuder i t-zonen, och det tycker jag räcker. Det sitter så pass bra ändå.

Ingredienserna skiljer sig en aning från andra märken: Lucy Minerals innehåller ingen vismut eller talk, men däremot titaniumdioxid och zinkoxid som skyddar mot solen och c-vitamin. Jag gillar att vismut saknas då det kan få min hy att klia.

Nyansurvalet är inte lika stort som hos Everyday Minerals, men det är helt okej. Jag har provat Fair, som jag först tyckte var lite för rosa men som jag nu tycker är en bra matchning. Eftersom jag starkt överväger att köpa en fullstor burk har jag dock beställt prover i andra nyanser också, för man vill ju vara helt säker. För oss riktiga blekfisar finns även en helt vit foundation, som kan användas till att spä ut de mörkare nyanserna.

Lucy Minerals säljs här, leveransen tar en vecka ungefär.

Pris: En provpåse kostar $1.50, en stor burk kostar $14. Frakten ligger på $4.
Betyg:

Comments

  1. Ah, det verkar ju extremt lovande!

  2. Tack för kramen, den värmde…

  3. Hej! Utomordentligt trevlig blogg du har! Måste bara fråga; om du jämför Everyday Minerals formula Intensive med Lucy Minerals, är den senare mer ”krämig”? Personligen gillar jag EM, och vill gärna ha bra täckning, men tycker att den är lite väl torr.

    • Hej och tack! Intensive, som jag har använt tidigare, är torrare i formulan. Täckningsgraden tyckte jag var likvärdig.

  4. Hej! Är frakten verkligen gratis även om man bor i Sverige? Jag hittar ingen info på deras hemsida om fraktkostnad eller där de säger att det inte kostar.
    MVH Ida

Trackbacks

  1. […] ända sedan jag la beställningen hos Lucy Minerals, men nu är den äntligen här! Jag har skrivit en del inlägg tidigare i ämnet, men det tål att upprepas ännu en gång vilken kanonprodukt det här […]

