Fröken rosa recenserar: gloMinerals gloProtective Liquid Foundation

rec_glominerals

gloProtective Liquid Foundation är en oljefri, flytande mineralfoundation som jag har lite blandade känslor för. Jag gillar känslan när jag har den på, den känns lätt och blir inte kakig om jag skulle vilja bygga på fler lager. Jag har provat att applicera den med skunkborste, vanlig platt foundationpensel, och Beauty Blender, och jag föredrar det sistnämnda alternativet eftersom jag upplever att det kan bli för mycket på en gång med när jag använder. Det gäller dessutom att jobba ganska snabbt eftersom krämen torkar fort när den väl är på huden.

Denna foundation är idealisk för problemhy då den är väldigt täckande, gillar man inte det ska man nog välja något annat. Jag tycker att det går bra ändå så länge jag är lätt på handen. Konsistensen är inget att klaga på, lätt men inte rinnig, krämig men inte för krämig.

Allt bra hittills, MEN: den ”glider” gärna mot slutet av dagen, även om man fixerar med löspuder. Det tycker jag är synd och det är det som drar ner betyget, för annars är det en riktigt bra foundation.

Pris: 399 kr hos Accessora.
Betyg:

Comments

  1. Word. Hade det inte varit för att den ”glider” mot slutet av dagen och den lite dyrare prislappen hade den varit klockren! Jag tycker Revlons Colorstay känns liknande när man applicerar med Beauty Blender, men den stannar på plats hela dagen. Och går på runt 150 spänn, hur bra? Kanske borde skriva en recension istället haha, men kände mig tipsig 🙂

  2. Är så nyfiken på Glo Minerals..såg i Sublims kommentarsfält att du budat hem Pressed Base på Ebay,kan du rekommendera någon säljare av märket och vem köpte du av?

  3. Aj, aj, inte bra med glidande foundation, kan rekommendera Youngbloods Liquid mineral foundation, lagom täckning och inget glid… Kolla gärna in min nya blog kabuki, är hudterapeut och har börjat blogga lite om skönhet, smink och hudvård.
    http://www.kabukibeauty.blogspot.com/

    Ha det gott!/Emma

  4. Tack för länken 😉