Foundation från Lily Lolo

För ett par veckor sedan dunsade det ner ett par provburkar från Lily Lolo i min brevlåda som jag ivrigt kastade mig över. Jag swatchade proverna tillsammans med ett par andra mineralfoundations i jämförande syfte.

ll_swatches

Jag la på ett rätt tjockt lager så att man kan se nyansskillnaderna. Candy Cane var den jag provade först, och den var alldeles för mörk och alldeles för rosa. Den är jämförbar med Fair från i.d, fast Fair är snäppet ljusare. Porcelain är lika ljus som Everyday Minerals Fair Neutral, men aningens gulare.

Konsistensmässigt är Lily Lolo ungerfär som i.d. Jag använder Intensive-formulan hos Everyday Minerals, som känns torrare i jämförelse.

Provburkarna är stora och räcker gott och väl i en vecka, tillräckligt för att man ska hinna bilda en uppfattning.

