MAC Chill på Åhléns

Både Chill och Dame Edna låg ouppackade i en stor kundvagn när jag anlände vid 11-tiden i förmiddags, så jag frågade snällt om jag fick köpa i alla fall fast displayen inte hade kommit upp än. Efter ett samtal till chefen fick jag det. Skåda!

mac_chill2

Från vänster: Après-Ski, Arctic Grey, Wintersky, Vellum. Ej i bild är den tomma 4-pan paletten i vilken jag ska stoppa skuggorna. Paletten kostade 45 kr och skuggorna gick på 155 kr styck.

NK hade satt upp displayen för Dame Edna men jag såg ingen för Chill.

Comments

  1. Ooh, vilka härliga färger 🙂 Speciellt den uppe till höger.

  2. En sån PERFA-palett det kommer bli! 😀
    *vill ha* Arctic grey asså..

  3. Shit vilka snygga!

  4. Åh, Wintersky skapar enorma habegär hos mig! Så synd att vi inte kan köpa tomma paletter och pans i Göteborg.

  5. Så otroligt fina, vill också att dom skall komma till Göteborg!

  6. Har dom höjt priset på skuggorna med en femma igen?! Ska skicka min snälla mamma på shoppinguppdrag åt mig imorgon =) har inte riktigt bestämt mig för om jag vill har arctic grey eller wintersky än (har bestämt mig för mont black i alla fall), men det lutar åt wintersky =)

    • De har höjt priset med en femma, plus att Åhléns lägger på en femma till. Arctic Grey är en Lustre-skugga och är lite mer svårjobbad än Wintersky som är Veluxe Pearl. Jag gillar färgen på AG såpass mycket att jag bortser från det, men jag vet att inte alla gillar Lustre. Wintersky är för övrigt den finaste rosa jag har i min samling. 🙂

  7. Finns de såna där tomma paletter att köpa här i Svergie? Jag håller på att söka för att kunna pressa några av mina lösa mac pigment och ha med på resan. Söker då med ljus och lyckta efter tomma paletter och ”pans”.

    • Ja, MAC Åhléns City säljer tomma pans för 4 respektive 15 skuggor. Den med 4 kostar 45 kr.

