Bloggtema: Rouge

Veckans bloggtema i nätverket är ett ämne nära mitt hjärta, nämligen rouge och rosiga kinder. Jag älskar rouge och går aldrig utan, det är det snabbaste sättet för mig att se pigg och söt ut, även om jag inte känner mig så.

Jag äger, förutom ett krämrouge från Bobbi Brown, uteslutande rouge från MAC. Dessa har jag stoppat i paletter för att lättare få överblick. Paletten nedan är den ”kalla”, med rosa toner. Jag har en ”varm” också, men den får ni se en annan gång. 😉

tema_rouge

1. Powder Blush Angel (Matte) (utgått)
2. Powder Blush Petalpoint (Frost)
3. Powder Blush Dollymix (Sheertone Shimmer)
4. Beauty Powder Blush True Romantic
5. Beauty Powder Blush Sweetness
6. Powder Blush Full Fuschia (Frost)

Nästa rougeköp blir antagligen ett från NARS, om jag bara kan bestämma mig för vilken färg jag vill ha…

Comments

  1. Men duu, nu blev jag helt GRÖN i fejjan! 😀
    Fan-fucking-tastic med paletterna dessutom ❤

  2. Haha, det där med olika paletter kom jag på för att jag har sådant kontrollbehov! Men det är väldigt praktiskt. 🙂

  3. Det enda kanske är om du bara vill ha med dig ett rouge, när du åker bort och så? Fast då kan man ju ha ett extra, o-depottat, i nån allroundfärg.. 😉 *måste köpa*

  4. Ja, jag har ju ett Mineralize-rouge som inte går att depotta, plus alla MSF också.

Trackbacks

  1. […] Tidigare i veckan visade jag upp min palett med kalla, rosatonade rouge, och nu är det väl inte mer än rätt att […]

