Fröken rosa recenserar: MAC Face and Body Foundation

Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, jag var på fest i fredags och igår var jag för ”trött” för att göra någonting alls. Nu tänkte jag i alla fall recensera min nya foundation från MAC, Face and Body!

Face and Body är en vattenbaserad och vattenresistent foundation. Att den är vattenbaserad gör att den känns lätt och fin på huden, och den är oerhört lätt att arbeta in. Jag använder #187:an till applicering, vilket ger ett snudd på airbrushat resultat.

Om man vill ha en foundation som täcker minsta skavank är nog Face and Body inte vad man ska satsa på, den är skir och ger ganska lätt täckning. Det räcker för mig när huden är i bra form, men när den inte är det väljer jag min gamla trotjänare från Everyday Minerals istället. Trots det gillar jag Face and Body skarpt! Den sitter hela dagen utan att kladda av sig på munskyddet (stort plus!) och jag känner mig snyggare och fräschare, helt enkelt. Är det inte så en bra foundation ska funka?

rec_face_body

(Lite trött fortfarande, ja.)

Pris: 315 kr.
Betyg: 

Comments

  1. Snygg ögonskugga!

  2. Tack! Det är Parfait Amour i ögonvrån ihopsuddat med Electra på locket, samt Venomous gel liner från MAD runt om.

  3. Imorse körde jag på min MAC Select 15 spf + 187’an och avslutade med Mineralize Skinfinish Natural – och JÄVLAR vad fint det blir! Lite liknande Face and Body kan jag tänka mig.

  4. tänkte bara fråga vilken affär du köpte det på och vart den ligger?🙂

  5. okej tack så mkt

Trackbacks

  1. […] i Neutral Fair, och i.d. Bare Minerals i Fair. Face and Body är en av mina favoriter som jag recenserat tidigare, och som jag numer använder under i.d. för att åstadkomma porslinslooken jag alltid […]

