Nytt från Everyday Minerals

Nu när vintern står för dörren skiftar jag tillbaka till min vanliga hudton, det vill säga lätt självlysande i mörker alternativt finska flaggan. Alltså kan jag inte längre ha min sommarfoundation och återgår därför till min favorit, Fair Neutral från Everyday Minerals.

(På sommaren blandar jag ut Fair Neutral med Soft Butter Peach, vilket matchar min sommarhy perfekt.)

Jag har testat mig igenom Everyday Minerals utbud av ljusa nyanser, och kommit fram till att Fair Neutral verkligen är min färg! Den neutraliserar mina kalla undertoner utan att bli för gul, som Golden Fair och Ivory. Cool Fair, å andra sidan, blir för rosa. Det är en hel vetenskap det där…

Vill du veta mer om undertoner och hur man väljer rätt foundation? Rocketqueen har skrivit ett superbra och uttömmande inlägg om just det!

Comments

  1. Jag har varit skeptisk ett bra tag nu (mest för att hitta rätt nyans online), men igårkväll fick jag rycket och beställde hem ett provkit + deras baby kabuki. Spännande! Chansade vilt på nyanser och formulas, så vi får väl se var det landade😉

  2. Ja, vad spännande! Baby kabukin är för övrigt bra till rouge också.🙂

  3. haha finska flaggan är ett perfekt begrepp för min vinterhy med!!😀 Vitblek, med röda finnar och blåa ringar!😛

  4. franska* ursäkta!😛

  5. Ja, jag är nyfiken på kabukin😛 Hade ju egentligen tänkt att gå och köpa MACs eller FACEs, men nu åkte den med utav bara farten (hallå 6 dollar!). Kanske blir en MAC senare också..

  6. Fast baby kabukin är väldigt liten, jag tycker inte att den räcker till ansiktet…

  7. Haha, det var det jag misstänkte😀 Men som sagt, 6 dollars.. drabbar ingen fattig direkt😉 Den får bli rougeborste istället!

  8. Den passar perfekt till de där provburkarna man får dock, och kvalitén är bra, lika bra som deras stora variant.

